...een moment geduld...
abc berging dat is de Amsterdamse Bergings Combinatie
Amsterdamse Bergings Combinatie Het bergingsbedrijf van Amsterdam
Vragen over autoberging
Heb ik altijd recht op een vervangauto?

Of u recht heeft op een vervangende auto om uw weg te kunnen vervolgen, is afhankelijk van de voorwaarden van uw verzekeringspolis of het leasecontract. Daarin leest u of u wel of geen recht op vervangend vervoer heeft. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekerings- of leasemaatschappij.

Als u recht heeft op een vervangauto

Wanneer u recht heeft op vervangend vervoer dan kunnen wij dit in de meeste gevallen voor u 

Mijn voertuig is total loss en rijp voor de sloop, kan ik afstand doen van mijn voertuig?

Wilt u dat ABC het regelt? Dan hebben wij een schriftelijke bevestiging en alle delen van het kentekenbewijs nodig.  Na ontvangst van alle papieren brengen heeft u verder geen omkijken meer naar uw voertuig en regelen wij voor u de vrijwaring.

Mijn auto staat bij het bergingsbedrijf, moet ik stallingskosten betalen?

De eerste drie stallingsdagen worden vergoed door uw verzekeringsmaatschappij. Na de eerste drie dagen bent u zelf verantwoordelijk voor de stallingskosten a € 25,- per dag exclusief BTW. 

Mag ik zelf de eindbestemming bepalen voor mijn voertuig?

In de meeste gevallen mag u zelf uitkiezen waar uw voertuig naartoe gebracht wordt. Mocht dit een lease auto of auto van de zaak zijn dan bepaald de lease maatschappij of het wagenpark beheerder waar uw auto hersteld zal worden

Heeft het bergen of transporteren van mijn voertuig invloed op mijn eigen risico? 

Berging en of transport hebben doorgaans géén invloed op uw no-claim of eigen risico. 

Wat zijn de kosten om mijn voertuig te laten bergen na een ongeval?

Als uw voertuig verzekerd is dan worden de kosten voor de berging na een ongeval en het transport vergoed door uw verzekeringsmaatschappij.

 

Wanneer wordt mijn voertuig getransporteerd?

Wij proberen uw voertuig mits het transport door abc uitgevoerd wordt binnen 3 werkdagen op locatie af te leveren.

Om het transport goed te laten verlopen, hebben wij de volledige adresgegevens nodig. 

Hoe kom ik thuis na een aanrijding?

Als uw voertuig niet ter plaatse kan worden gerepareerd dan zijn er meerdere mogelijkheden om thuis te komen. Afhankelijk van uw verzekering

  • U krijgt een huur- of leenauto bij de garage.
  • De autohulpdienst zet u thuis af of op een dichtstbijzijnde openbaar vervoer locatie mocht dit op onze route liggen
  • U krijgt een vervangauto of een taxi
Ik heb een aanrijding gehad op de snelweg, wat moet ik doen?

Als u bij een aanrijding op de snelweg betrokken bent geraakt, zorg dan eerst voor de veiligheid van uzelf en eventuele betrokkenen.

Zoek een veilige plek

Zoek een veilige plek, het liefst achter de vangrail. Indien de situatie het toelaat plaats een gevarendriehoek op 100 meter afstand achter uw voertuig, let ten allen tijde op uw eigen veiligheid en van de andere weggebruikers. 

Bel 112

bel met het alarmnummer 112. Het Landelijk Centraal Meldpunt van de gezamenlijke verzekeraars zal zorgen dat er een autohulpdienst wordt ingeschakeld.

Ik ben betrokken bij een aanrijding, wat moet ik doen?

Als u een aanrijding heeft gehad bel dan met uw verzekeraar, uw verzekering zal dan een bergingsbedrijf aansturen voor het afslepen van uw voertuig.

Vragen over autotransport
Wordt het transport van mijn voertuig altijd door ABC uitgevoerd?

Het kan zijn dat uw verzekering bepaald dat het doortransport van uw voertuig wordt uitgevoerd door een andere partij, ook werken wij samen met andere vervoersbedrijven uit het hele land.

Is mijn voertuig verzekerd tijdens het transport?

Ten alle tijden is uw voertuig verzekerd dus ook tijdens het transport

Wat is het verschil tussen niet planbaar transport en planbaar transport?

Niet planbaar transport

Wilt u dat wij uw voertuig direct transporteren? Dan noemen wij dat een niet planbaar transport en dan zullen wij net als bij een pech of schade melding direct proberen het transport uit te voeren.

Planbaar transport

Een planbaar transport zal binnen 3 werkdagen worden uitgevoerd tenzij anders besproken .

Wat zijn de kost het transporteren van mijn voertuig?

De kosten voor het transport is afhankelijk van een aantal factoren:

  • Rolt uw voertuig ?
  • Staat het voertuig op een terrein dat vrachtwagen toegankelijk is?
  • Moet het transport per direct uitgevoerd worden of kan het op een willekeurig moment?
  • Betreft het een of meerdere voertuigen?
Vragen over pechhulp
Ik heb pech onderweg, wat moet ik doen?

Pech komt altijd onverwacht. Ga daarom altijd voorbereid op weg.

  • Bel ABC:020-6146969 , wij zijn 24/7 bereikbaar.
  • Zet het telefoonnummer van uw pechhulpverlener in het adresboek van uw mobiele telefoon.
  • Zorg dat u onderweg een opgeladen mobiele telefoon bij u heeft met voldoende beltegoed.
Hoe snel is ABC bij pech ter plaatse?

Afhankelijk van het tijdstip en uw locatie zijn wij gemiddeld binnen 45 minuten op locatie, mocht u vragen hebben zijn wij 24/7 bereikbaar!

Wie kan ik bij pech bellen?

Heeft u pech onderweg? Dan kunt u een pechhulpverlener inschakelen. Soms kunt u via uw autodealer, het automerk of de leasemaatschappij pechhulp krijgen.
ABC is een officiële pechhulpverlener die u zonder abonnement of lidmaatschap kunt inschakelen voor hulp bij autopech. Bel ABC: 020-6146969 , wij zijn 24/7 bereikbaar.

Kan ABC mijn voertuig repareren?

Bij de meeste pechgevallen kunnen wij de pech oorzaak verhelpen. Denk hierbij aan: Band wisselen / Proppen, Uw voertuig starten bij een lege accu of uw auto openmaken als u de sleutels in het voertuig heeft laten liggen.

Wij doen ten alle tijden altijd ons uiterste best om te zorgen dat u zo snel mogelijk weer onderweg bent. De reparatie kan ook een noodreparatie zijn. bij een noodreparatie moet u ZSM naar uw garage / dealer rijden.

Welke gegevens moet ik doorgeven als ik met de pechhulpverlener bel?

Als u met uw pechhulpverlener belt, hebben zij het kenteken van de auto en de exacte locatie nodig. Geef door ter hoogte van welk huisnummer in welke straat uw auto staat. Of geef andere kenmerken door, zoals een hectometerpaal nummer, de gps-locatie of visuele herkenningspunten.

Pech langs de snelweg, wat moet ik doen?

Heeft u autopech op de snelweg? Het eerste dat u moet doen is zorgen voor uw eigen veiligheid!

  • Neem  uw mobiele telefoon mee en verlaat direct uw auto, zoek een veilige plek, achter de vangrails.
  • Trek een veiligheidshesje aan.
  • Heeft u een gevarendriehoek? Plaats die dan ongeveer 100 meter achter uw auto, zodat u andere weggebruikers kunt waarschuwen.
  • Zorg dat u weet waar u zich bevindt, kijk op de dichtstbijzijnde hectometerpaal 
  • Vindt u de situatie onveilig bel direct met 112.

In opdracht van Rijkswaterstaat wordt uw auto kosteloos naar een veilige locatie gesleept.

Uitleg van een hectometerpaal
  1. Het wegnummer, bijvoorbeeld A10.
  2. De richting, Links of Rechts.
  3. De hectometeraanduiding.
  4. Extra aanduiding in de vorm van een zwarte letter (a t/m z) op een gele ondergrond. De letter a staat bijvoorbeeld voor Afrit van de hoofdrijbaan Rechts.

Hectometerpaal uitgelegd

Kan ik zelf bepalen naar welke locatie mijn voertuig gebracht wordt?

In de meeste gevallen mag u zelf uitkiezen waar uw voertuig naartoe gebracht wordt. Mocht dit een merkgarantie of lease voertuig zijn dan gaat het voertuig in de meeste gevallen naar de dichtstbijzijnde merkdealer

Mijn voertuig kan niet worden gerepareerd, hoe kom ik thuis?

Als uw voertuig niet meteen kan worden gerepareerd dan zijn er meerdere mogelijkheden om thuis te komen. Afhankelijk van uw verzekering

  • U krijgt een huur- of leenauto bij de garage.
  • De autohulpdienst zet u thuis af of op een dichtstbijzijnde openbaarvervoerlocatie mocht dit op onze route liggen
  • U krijgt een vervangauto of een taxi
Vragen over vervangend vervoer
Wat zijn de openingstijden voor het inleveren van mijn vervangende auto?

Bij ABC berging bieden wij u de mogelijkheid om uw tijdelijke auto of vervangend vervoer bij ons in te leveren, elke werkdag van 08:00 tot 17:00 uur. Let op: dit is niet mogelijk in het weekend en op feestdagen.

  • Maandag :   08:00 – 17:00
  • Dinsdag        08:00 – 17:00
  • Woensdag    08:00 – 17:00
  • Donderdag   08:00 – 17:00
  • Vrijdag          08:00 – 17:00
  • Zaterdag      Gesloten
  • Zondag         Gesloten
  • Feestdagen Gesloten
Kan ik mijn vervangende auto inleveren bij een andere locatie dan waar ik hem heb opgehaald?

Ja dit kan bijna altijd. Raadpleeg vooraf altijd bij de organisatie waar de auto van is waar het dichtstbijzijnde innamepunt zich bevind. ABC berging werk samen met Rentrunner, AVN en Logicx

Waar moet ik op letten bij het inleveren van een vervangende auto?
  1. Lever de auto schoon en met een volle tank brandstof in. Als de auto niet aan deze voorwaarden voldoet, kunnen wij de auto niet aannemen of worden er extra kosten in rekening worden gebracht.
  2. Controleer de auto grondig op achtergebleven persoonlijke spullen, inclusief het handschoenenkastje, de kofferbak, de deurvakken en eventuele andere opbergvakken.
  3. Verwijder eventuele extra accessoires die u tijdens de huurperiode heeft gebruikt, zoals een telefoonhouder, USB-oplader, navigatiesysteem of kinderzitje.
Wat moet ik doen bij schade?

Inspecteer de auto zorgvuldig op eventuele nieuwe schade voordat u deze inlevert. Als u schade constateert, meld dit dan altijd bij het inleveren en maak om misverstanden te voorkomen foto’s van de schade.

Copyright Amsterdamse Bergings Combinatie | Privacy Policy | Realisatie: [b]reik.

Vul het onderstaande formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact me u op.

    Naam*

    E-mailadres*

    Telefoonnummer

    Korte toelichting*